BLOGI

Ajaks täna näiteks… tiigrit taga?
Hobused on loomu poolest arad ja enamasti ´aetakse neid taga´. Olgu siis looduses kiskjate poolt või inimeste maailmas steki ja
Read more.
Ühendatus hobusega
Ma võin hobusega koos viibida/ sooritada tegevusi nii, et meie energia ja vaim on ühendatud. Näiteks hobuse talutamisel- alustan liikumist
Read more.
Mu hobune pole minu jaoks piisavalt hea
Mu hobune pole minu jaoks piisavalt hea, ta on kehast viltune, valede proportsioonidega… Peaks ikkagi parema ja andekama soetama? Need
Read more.
Sõnaõigus hobusele
Klikkertreeingu ja R+ (premeerin positiivselt kõike seda, mida hobuselt ootan ja ignoreerin ´valet, ebasobivat´ käitumist) kõige vahvam tulemus hetkel on
Read more.
Tõde avaldub poristes jalajälgedes
Ükski hobune pole sündinud kehast sümmeetrilisena. Tal on alati üks tagujalg kandev (näide inimese pealt- sõites tõukerattaga, siis toetub see
Read more.
Tavaline treeningpäev
Virka olen Straightness Trainingu (Akadeemilise Ratsutamiskunst) põhimõtete järgi treeninud tänaseks umbes 1 aasta ja 10 kuud (võib ka nii lugeda-
Read more.
Õmblemisest ja hobukäsitlusest
Õmblemisest ja hobukäsitlusest
Mulle väga meeldib masinaga õmmelda, ainult nimeta ja ma olen seda asja õmmelnud! Arvan, et oskan hästi õmmelda ja seda
Read more.
Enne treeningut
Enne treeningut
Kui Rommiga ratsaplatsile läksin, sain aru, et ta pole üldse minuga ja ta tähelepanu on kusagil mujal. Lasin ta platsile
Read more.
Soritakmete sobitamine
Selleks, et sõit oleks nauditav nii kutsarile kui ka hobusele, peavad rakmed olema korras ja puhtad. Hobune saab oma veojõudu
Read more.
Esimene võimlemisharjutus- pea ja kaela ette alla sirutamine
Miks ette- alla sirutamine? Kehaasend, kus hobune seisab pea ja kael ette- alla sirutatud on asend, kus ta on lõdvestunud
Read more.
Ohjade kasutamine rakendisõidul
Ohjade kasutamine rakendisõidul
Vedruvankris istudes on hobusega võimalik suhelda  läbi ohjade, piitsa ja hääle. Käed delegrafeerivad infot läbi ohjade suulisesse. Käte kaudu on
Read more.
Hoburakendiga maanteel
Hoburakendiga ohutult maanteel
Suured maanteed võivad olla ühed ohtlikemaid kohad, kuhu hobusega minna. Iga aastaga muutuvad suured maanteed  autoderohkemaks ja ohtlikumaks. Kombinatsioon ettearvamatust
Read more.
Tunnetus
Tunnetus- kõige olulisem ´tööriist´
Käte tunnetust ei saa mõõta ega kaaluda. Käte tunnetust saab arendada ainult tunnetades- hobust käsitledes, teda kuulates ja tajudes. Läbi
Read more.
Hobune minu kätel
Mis tunne on kanda hobust kätel?
Mis tunne on kanda hobust kätel? See lause kõlab veidralt ja ebareaalselt. Nii suurt looma ju naljalt kätele ei võta,
Read more.
Vabatöö
Vabatöö
Sageli tunnen, et hobune teeb ´harjutusi´, sest ta oskab neid ja teab, mida ma temalt ootan. Tajun, et ta keha
Read more.
Ole oma hobusele ´sweet spot
Mida mul oma hobusele pakkuda on? Mis teeb mind tema jaoks atraktiivseks? Miks ta peaks tahtma minuga koos aega veeta?
Read more.
Hetkes viibimise võlu
Loon mõtteis  kujutlusi, kuidas me koos kulgeme rahus ja harmoonias, mõtlen sellele, pingutan, mõtlen veel ja veel… Lähen ta juurde
Read more.
Vedruvankrit ostes
Kutsarile ja hobusele sobiva vedruvankri leidmine on arvatavasti sama keeruline kui auto valik. Uue ostmine on väga suur investeering ja
Read more.
Missugust suulist vajab rakendihobune?
Ei ole vahet, kas kasutad rakendisõitul päitseid, suulisi või sõidad hoopis ilma nendeta. Täpselt nii, hoburakendit on võimalik juhtida ka
Read more.
Pidur: kasulik abimees rakendisõidul
Vanasti kasutati vedruvankritel pidureid haruarva. Tänapäeval valmistatakse peaaegu kõik saanid ja kahjuks ka paljud vedruvankrid, eriti just kaherattalised, ilma piduriteta.
Read more.