Hoburakendiga ohutult maanteel

Suured maanteed võivad olla ühed ohtlikemaid kohad, kuhu hobusega minna. Iga aastaga muutuvad suured maanteed  autoderohkemaks ja ohtlikumaks. Kombinatsioon ettearvamatust hobusest ja hulljulgetest autojuhtidest võib rakendisõidu maanteel muuta eluohtlikuks. Selleks, et minna autoteele sõitma on korralikult koolitatud ja  edasiliikuv hobune hädavajalik.
Võimalusel treeni hobust metsaradadel või rahulikel külateedel, kus ei ole ohtu ei hobusele, ega ka autojutidele. Kui ikkagi on vaja sõita rakendiga maanteel, siis korralik ettevalmistus on hädavajalik. Sõidu teevad ohtlikus erinevad segajad, mis on maanteede ääres-  autod, mootoratturid, prügikastid, koerad, postkastid, lehmad, värvitud jooned, jooksvad lapsed, jalgratturid. Kui hobune eelnimetatuid asju kardab, on auto ette  sattumine väga suure tõenäosus. Piisab hobuse ühest ehmatusest, et auto ette sattuda ja õnetus põhjustada. Kui hobusega on raske juba külateedel sõita, ilma, et ta ehmataks, siis ei ole suurele teele sõitmine minek  veel pikka aega  hea mõte.

Hoburakendiga maanteelAutodega esmakohtumist on hea pikalt ette valmistada. Hoia hobust jalutusnööriga ilma ette rakendamata, lase autojuhil rahulikult mööda sõita. Korda seda mitmeid kordi- lase autojuhil sõita  hobusest mõlemalt poolt möda. Ettevaatlikult lase autojuhil suurendada kiirust. Ohutult kauguselt lase autojuhil paugutada uksi, anda signaali,  järsult pidurdada ja kiirendada. Ära unusta seda, et enamus autojute ei mõista hobuse natuuri ja võivad lasta signaali, andmaks märku, et nad on möödumas. Nad ise võivad arvata, et teevad sellega sulle teene. Sageli sõidab autojuht rahulikult mööda ja siis, olles juba möödunud, järsult kiirendab. Neid kõiki situatsioone tuleb sul kodus korduvalt läbi harjutada. Isegi kui hobune ehmatab jää rahulikuks ja jätka sõitu.

Enne, kui  tiheda liiklusega teel hakkad sõitma, pead olema kindel, et hobune ei  karda esemeid, mis tee peal ette tulla võivad. Kõigepealt tuvusta hobusele võimalikke ärritajaid talli sisehoovis. Selleks, et saada aru, kuidas ta  autodele ja erinevatele segajatele reageerib, jaluta hobusega käe kõrval maanteel ja lase tal tahulikult ringi vaadata. Alusta lühikeste jalutuskäikudega hõreda liiklusega külateedel. Marsruuti valides jälgi, et kui hobune ehmatab ja kõrvale hüppab, et ei oleks järku kraavi, kuhu ta kukkuda võib. Kui hobune on käe kõrval maantee ääres harjunud  rakulikult kõndima, siis jätka tee ääres ohjamisega. Nüüd peab hobune liikuma ees ja ei saa sinu taha peituda ja turvalisust otsida. Hobune peab õppima rahulikult seisma nii kaua, kui vaja. Kunagi ei tea, mis situatsioonis ja kui kaua tuleb vedruvankiga seista.
Tuvalisust lisab see, kui suudad kontrollida hobuse liikumist küljelt küljele. Juhul, kui hobune ehmatab ja kõrvale astub, siis suudad ta lihtsalt sirgjoonele tagasi tuua. Harjuta kodus seda, et hobune liiguks piitsa eest ühele ja teisele küljele. Lisa häälkäsklus. nt. `kõrvale´, ´paremale´, ´vasakule´.  Harjuta häälmärguandeid ohjades, kaariku ees ja siis  hõreda liiklusega maanteel.
Tutvusta hobusele erinevaid hääli. Kolista purkidega, pane raadio kõvasti mängima, kasuta müra tegemiseks erinevaid asju, mida kodust leiad. On võimalik isegi osta kassette, kuhu on lindistatud erinevad hääled-  auto, mootorratta, koerte, traktorite jms. Mängi neid korduvalt nii tallis kui katreeningu ajal

Hoburakendiga maanteel
Kui hobune tunneb ohjade, hääle ja piitsa juhtimismärguandeid, tee ääres talutades teda liiklus ei häiri, teda saab teedel ohjata, on aeg minna teele kaariku/ vedruvankriga. Vali sirge tee, kus ei ole väga järske pöördekohti. Võta kindlasti kaasa mobiiltelefon, lisapäitsed, jalutusnöör, nuga, teip, traat, tugev nöör ja väike haamer. Ei loe, kaugele sa sõidad, alati kanna lisavarustust kaasas. Õnnetus võib juhtuda nii kõrvalhoovis, kui ka 10 km kaugusel kodust eemal
Jälgi, et vedruvankril oleksid peal helkurid, vankrile võid kinnitada aeglase veoki märgi. Loe läbi liiklusseadus, et olla kindel oma õigustest ja kohutustest. Vedruvankrile võid kinnitada ka jalgrattalipu, et teha end teistele liiklejatele nähtavamaks. Nii sinul, kui ka groomil peab olema kiiver ja soovitavalt kollane helkurvest seljas.
Kõige turvalisem on sõita  sõidrajas autodega samal suunal. Kui sõidad rajal nii, et sinu sõidurajal tulevad sulle autod vastu, siis võib tekkida väga ohtlik olukord, kui korraga on sinuga kõrvuti nii vastutulev, kui ka samas suunas sõitev auto. Samas suunas autodega sõites  on ka tagant tulevate autode möödasõit  ohutum. Kasuta käesignaale, andmaks teistele sõitjatele märku, kuhu pöörad. Mõtle nagu hobune- ole alati valmis potensiaalseks hädaohuks. Kutsarina  mõtle läbi oma marsruut  ja  planeeri peatusteks kohad varakult ette.Hoburakendiga maanteel

Asfaldil sõitmine seab hobuse jalgadele ja kapjadele suure koormuse, kui seda siiski on vaja teha, lase sepal  kummist pehmendus raudade vahele  kinnitada. Asfaldil/ kruusateel rautamata hobusega sõites, kuluvad kabjad kiiresti.
Sageli pole lähedal rahulikku külateesi ning maanteel sõitmine ainuke võimalus.  Sinu, kui kutsari ülesanne, on see muuta nii sulle, hobusele, kui ka autojuhtidele võimalikul ohutuks. Ole ettevaatlik ja valmista oma hobune erievateks situatsioonideks ette. Riskida ei ole mõtet.

Leave a Reply

 

Menu Title